Δράσεις

Σας προσκαλούμε σε δράσεις για την αειφορία!

Στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λαμίας

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη (ΔΗ.ΚΕ.ΒΙ.) Λαμίας μας υποδέχτηκε στην φιλόξενη αγκαλιά της, σε δύο διαδοχικές επισκέψεις (11 & 18-4-2024) για να υλοποιήσουμε δύο διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα: «Πέτρα, μολύβι, οθόνη, χαρτί: η γραφή και τα βιβλία»για τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων και«Ασκήσεις διατροφικής ισορροπίας»για τα μικρότερα παιδιά. Νιώσαμε τον χώρο πολύ οικείο, καθώς ήδη αξιοποιούμε την δική μας σχολική βιβλιοθήκη, μάθαμε πολλά δημιουργώντας και διασκεδάζοντας ενώ ανακαλύψαμε και πόσες άλλες υπηρεσίες μπορεί να προσφέρει μια Βιβλιοθήκη.

Ευχαριστούμε την Προϊσταμένη κ. Ευ. Γκόγια, καθώς και την κ. Κων. Σκουρτιά και τον κ. Σπ. Πιλάτο που μας έδωσαν γνώση και χαρά. Ξέρουμε ότι η ΔΗ.ΚΕ.ΒΙ Λαμίας (https://www.vivlamias.gr/  ) μας περιμένει όλους, μικρούς και μεγάλους!

Ευχαριστούμε επίσης τους υπεύθυνους του Δήμου Στυλίδας για την ευγενική παραχώρηση του λεωφορείου του Δήμου.

ΤΥ-ΖΕΠ Ι: "Ο τόπος καταγωγής των γονιών μου κι ο τόπος όπου ζω και μαθαίνω..." 

Τα παιδιά της Τάξης Υποδοχής ΖΕΠ -Ι μαζί με την δασκάλα τους, την κ. Εύα Χουλιάρα, μας προσκάλεσαν την Τρίτη 12-4-2024 σε μια γιορτή, ένα ταξίδι φιλίας, γνώσης και πολιτιστικών ανταλλαγών. Εκείνα είχαν τις δικές τους αποσκευές: δυο βαλίτσες, η μια με  σύμβολα και στοιχεία πολιτισμού του τόπου καταγωγής των γονιών τους και η άλλη με τα αντίστοιχα σύμβολα του τόπου όπου τα ίδια τα παιδιά ζουν και μαθαίνουν μαζί μας, δηλαδή της Ελλάδας. Από αυτές τις δυο βαλίτσες οι συμμαθητές-ριές μας έβγαλαν και μοίρασαν "μικρούς θησαυρούς" και σε μας -κι έτσι μάθαμε, τραγουδώντας και χορεύοντας όλοι μαζί, ότι και η ελληνική γλώσσα και το σχολείο είναι το διαβατήριο για τα πιο ωραία ταξίδια... του νού, της καρδιάς, της παρέας.

"Τα ζώα είναι σαν τα παιδιά. Ξέρουν αν τα αγαπάς ή όχι..."

4 Απριλίου: Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας & Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Ο αντιδήμαρχος κ. Δ. Καραγκούνης ήρθε στο σχολείο μας και μας μίλησε για την μεγάλη ευθύνη να έχεις κοντά σου ένα ζώο αλλά και την μεγάλη χαρά που σου δίνει η συντροφιά του. Απάντησε πρόθυμα σε πολλές-πολλές (και δύσκολες) ερωτήσεις που κάναμε για την ανάγκη να έχουν και τα αδέσποτα ζώα φροντίδα, περίθαλψη, προστασία. Καταλάβαμε πως ο Δήμος προσπαθεί να ανταποκριθεί όσο μπορεί καλύτερα και πως μπορούμε και πρέπει όλοι να βοηθήσουμε. Τα ζώα ξέρουν πότε παίρνουν αγάπη και την ανταποδίδουν πολλαπλάσια... 

"Ανήκουμε όλοι στην ίδια ομάδα"

27ος Πανελλαδικός Διαγωνισμός Μαθητικής Δημιουργίας της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Το θέμα του φετινού διαγωνισμού (2023-24) είναι ¨Ανήκουμε όλοι στην ίδια ομάδα" και προσκαλεί τα παιδιά να εκφράσουν με τον δικό τους τρόπο, με αφίσα, σκίτσο ή κόμικ, πώς οι δράσεις αθλητικού χαρακτήρα μπορούν να φέρουν τους ανθρώπους κοντά και να ενισχύσουν αξίες και συναισθήματα, όπως η συνεργασία, η αλληλοβοήθεια και η ενσυναίσθηση.  Τα παιδιά μας της Β΄ τάξης με την δασκάλα τους κ. Ελ. Μπουτίνα έφτιαξαν ένα μικρό κόμικ  για την συμμετοχή, την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή στοιχείων πολιτισμού... Μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω αρχείο: 

10-10-2023: Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία ορίζεται ως μία κατάσταση ευεξίας κατά την οποία το άτομο συνειδητοποιεί τις ικανότητές του, μπορεί να αντιμετωπίσει τις πιέσεις της ζωής και να συνεισφέρει στην κοινωνία. Επομένως, συνειδητοποιούμε ότι η ψυχική υγεία περιλαμβάνει την σωματική, συναισθηματική, κοινωνική, πνευματική ευεξία που αξίζει κάθε άνθρωπος. Ας το σκεφτούμε λίγο παραπάνω: δασκάλες και παιδιά συζητήσαμε στο σχολείο μας την ανάγκη, την αξία και το δικαίωμα για τον καθένα και την καθεμιά μας να νιώθουμε καλύτερα με τον εαυτό μας αλλά και με τους άλλους... και να που οι σκέψεις μας αποτυπώθηκαν σύντομα στο μικρό βίντεο που μπορείτε να δείτε εδώ:    https://drive.google.com/file/d/1cgndlGEgsgv1-CSyk9GNIwcyUKD9NAIc/view?usp=sharing

...λίγο πριν τις δημοτικές εκλογές: για το Περιβάλλον και την Δημοκρατία

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΜΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΩΝ  4  ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Τα μεγαλύτερα παιδιά του σχολείου μας, ευαισθητοποιημένα από την επικαιρότητα αλλά και από σειρά δράσεων του σχολείου μας το προηγούμενο διάστημα, προβληματίστηκαν ως προς την πρόληψη και την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών ζητημάτων που ξεπερνούν την ατομική μας ευθύνη -χωρίς βεβαίως να την καταργούν. Ειδικά στο μάθημα της Κοινωνικής & Πολιτικής Αγωγής, σκέφτηκαν να ρωτήσουν τους/τις υποψήφιους-ες δημάρχους, τι σκοπεύουν να κάνουν σε τοπικό, συλλογικό επίπεδο για ορισμένα θέματα για τα οποία είχαν και τα ίδια γνώση. Οπότε, το σχολείο μας απευθύνθηκε στους/στις 4 υποψήφιους δημάρχους των συνδυασμών που διεκδικούν την ψήφο μας στις επικείμενες δημοτικές εκλογές, ώστε να έρθουν στο σχολείο μας για μια ενημερωτική συζήτηση με τα παιδιά των τάξεων Ε΄& ΣΤ΄. Τα θέματά μας:

1. Διαχείριση του νερού

2. Ενέργεια: εξοικονόμηση και ήπιες μορφές

3. Σκουπίδια και ανακύκλωση

4. Προστασία των ακτών και της θάλασσάς μας

Υπήρξε πρόθυμη ανταπόκριση από όλους και όλες -κάτι πολύ σημαντικό, αν λάβουμε υπόψη τον προεκλογικό φόρτο- και το πρωί της Δευτέρας 2/10/2023 ήρθαν στο σχολείο αρχηγοί ή/και υποψήφιοι-ες κάθεσυνδυασμού, άκουσαν με προσοχή τα παιδιά και τους απάντησαν διαδοχικά, με σύντομο και πολύ απλό τρόπο, πώς σκοπεύουν να ανταποκριθούν σε κάθε ένα από τα παραπάνω ζητήματα. Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον, κατέγραψαν ιδέες και σχεδιασμούς, συζήτησαν και αξιολόγησαν όσα άκουσαν. Ευχαριστούμε θερμά την κ. Ευ. Καρκάνη, τον κ. Αθ. Παπαϊωάννου/την κ. Βασ. Μαυροειδή, τον κ. Γ. Τσόντζορα και τους κ. Κ. Φυτιλή/Π. Γιαλικάρη, που εκπροσώπησαν αντιστοίχως τους 4 συνδυασμούς: «Λαϊκή Συσπείρωση Στυλίδας», «Πνοή Ελπίδας», «Μαζί Μπορούμε» και «Ενωμένη Ανατολική Φθιώτιδα». Τους ευχόμαστε επιτυχία και δύναμη για κάθε καλή προσπάθεια και στο μέλλον!

Ήταν μια συζήτηση -αλλά και μια δέσμευση- για την Δημοκρατία και το Περιβάλλον. Οι προσκεκλημένοι μας έγιναν σύμμαχοι και συνεργάτες στην παιδαγωγική προσπάθειά μας να καλλιεργηθούν στα παιδιά κοινωνικές/πολιτικές αξίες όπως η περιβαλλοντική συνείδηση, η ανάληψη προσωπικής και συλλογικής ευθύνης, η ενεργοποίηση για το κοινό καλό, ο σεβασμός και η αξιολόγηση κάθε άποψης.

Ελάτε στην γωνιά της Ποίησης ν΄  ακούσουμε την ηχώ της...

21 Μαρτίου: μια ημέρα για την Ποίηση: Η στιγμή της Ισημερίας είναι η στιγμή της Άνοιξης, η στιγμή της Ποίησης. Αφιερώνουμε όλοι μαζί, μικροί και μεγάλοι, στην πιο όμορφη στιγμή της Φύσης την πιο όμορφη στιγμή της ανθρώπινης σκέψης: ανάμεσα στα πρώτα λουλούδια γύρω μας, γιορτάζουμε την μέρα της Ποίησης, ακούγοντας από τα παιδιά, με τον μοναδικό τρυφερό και αυθόρμητο τρόπο τους, στίχους Ελλήνων ποιητών που διαλέγουν να μας πουν τα ίδια.

Ωστόσο, τα ποιήματα έχουν καθημερινά μια θέση στην καρδιά μας και στο σχολείο μας. Αγαπάμε να μοιραζόμαστε την ωραία παρέα τους! Κάποιοι στίχοι έχουν την μαγική ικανότητα να ξυπνούν μέσα μας συγκινήσεις, ιδέες, έμπνευση...

Δεν είναι καθόλου τυχαίο που η "γωνιά της Ποίησης" ...ανθίζει όλο τον χρόνο στο σχολείο μας!

* Να και μια ωραία "Ανθολογία Ποίησης" για παιδιά, δηλαδή μια συλλογή από ποιήματα διάφορων δημιουργών που τα διαλέγει κάποιος ένα-ένα γιατί τα θεωρεί ξεχωριστά, όπως ακριβώς διαλέγουμε λουλούδια για μια ωραία ανθοδέσμη. Εδώ υπάρχουν θαυμάσια ποιήματα για τις τέσσερις εποχές του χρόνου. Επίσης, η εικονογράφηση είναι μοναδική!

Το συγκεκριμένο βιβλίο υπάρχει και στην Βιβλιοθήκη του σχολείου μας -ετοιμαστείτε να το αναζητήσετε όσοι-ες αγαπάτε την ποίηση. Με την ποιήτρια και συγγραφέα κ. Μαριγώ Αλεξοπούλου που έκανε την ανθολόγηση είχαμε την χαρά να συζητήσουμε διαδικτυακά, μικροί και μεγάλοι, την 22-3-2024. Στο μεταξύ, είχαμε την ιδέα να ηχογραφήσουμε τις απαγγελίες παιδιών που διάλεξαν να "ντύσουν" με την φωνή τους τα λόγια και την κρυμμένη μουσική αγαπημένων ποιημάτων της Ανθολογίας. Αν θέλετε να μας ακούσετε, μπορείτε στον σύνδεσμο εδώ:    https://blogs.sch.gr/bloumaria/category/poiisi/anthologia-poiimaton/   

"Ντενεκεδούπολη", σε αγαπάμε πολύ!..

Στην αρχή ήταν οι συζητήσεις για την δημοκρατία, με αφορμή τα βιβλία της Άλκης Ζέη,

...γιατί πέρασαν 100 χρόνια από την γέννησή της μεγάλης μας συγγραφέως. Ήταν και η "Ντενεκεδούπολη" της Ευγενίας Φακίνου που διαβάσαμε με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου. Μετά ήταν και τα παιχνίδια ρόλων που δοκιμάζαμε στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής... Ε, πολύ θέλει για να φτάσουμε να αυτοσχεδιάζουμε, να τραγουδάμε και να χορεύουμε ως ... Σαρδέλας και Μηλίτσα, Σοφός και Βουτυρένιος, Λαδένιος και Οκέι Μπαμ-Μπαμ κάτω από τον φωτεινό Ήλιο που τα παρατηρεί όλα;

Να την λοιπόν η παράσταση της "Ντενεκεδούπολης" από τα παιδιά της Δ΄ τάξης!

Την παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας όλων των τάξεων και του Νηπιαγωγείου την Τρίτη 6-6-2023 και σε γονείς και φίλους την Δευτέρα 12-6-2023 -μετά από πολλές περιπέτειες και αναβολές. Όμως τα καταφέραμε! Μας έκαναν παρέα και οι ντενεκεδοκατασκευές μας -χμ, κάτι απίθανοι τύποι!- και αφιερώσαμε την παράστασή μας -φυσικά!- στην δημοκρατία και την ελευθερία αλλά και στον συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλο (πέθανε πρόσφατα), που έγραψε την μουσική και τα υπέροχα τραγούδια!.

                   "Μ(π)ες στο Μουσείο"  της Β΄ τάξης!..

...στο "Λαογραφικό Μουσείο" της Β΄ τάξης του σχολείου μας

...Ελάτε, ελάτε! Στην είσοδο μας υποδέχονται δυο όμορφες δεσποινίδες που μας καλωσορίζουν ευγενικά και μας δίνουν το εισιτήριό μας. Μπαίνουμε μέσα γεμάτοι περιέργεια. Ένας εξίσου ευγενικός, σοβαρός κύριος μας υπενθυμίζει τους εικονογραφημένους κανόνες που ισχύουν για τους επισκέπτες: "Δεν επιτρέπεται το φαγητό/νερό, η φωτογράφιση με φλας, μην αγγίζετε παρακαλώ τα εκθέματα,.." Προχωράμε προσεκτικά προς τις προθήκες, όπου δυο γλυκύτατες, χαμογελαστές ξεναγοί μας εξηγούν με προθυμία και γνώση κάθε λεπτομέρεια που αφορά τα εκθέματα ενώ απαντούν και στις ερωτήσεις μας. Παρατηρούμε εργαλεία και σκεύη, πολύτιμα για τους ανθρώπους των περασμένων εποχών, αντικείμενα που διευκόλυναν τη δουλειά τους και ομόρφαιναν τους χώρους τους, να απλώνονται μπροστά μας, τοποθετημένα με τάξη, με διευκρινιστικές ταμπελίτσες για την χρήση του κάθε πράγματος. Έχουμε εντυπωσιαστεί. Πώς κατάφεραν να τα συγκεντρώσουν όλα αυτά; Ψιθυρίζουμε "μπράβο, μπράβο!" και προχωράμε πιο πέρα, στην ενότητα "Παλιά επαγγέλματα". Κι εδώ εικόνες και πληροφοριακά κείμενα -και δίπλα άλλες δυο χαριτωμένες ξεναγοί που "ζωντανεύουν" με συντονισμένο τρόπο τον απόηχο της φωνής του καστανά μαζί με την αληθινή (!) γλυκιά μουσική της λατέρνας. Ακόμα και οι δύο φύλακες του Μουσείου, που μας παρακολουθούν διακριτικά από το βάθος της αίθουσας, φαίνεται να χαλαρώνουν με την μελωδία... Κλείνοντας την περιήγησή μας στον χώρο του Μουσείου, άλλος ένας πρόσχαρος μικρός κύριος μας προσκαλεί αν θέλουμε να αφήσουμε τις εντυπώσεις μας στο Βιβλίο Επισκεπτών. Και βέβαια! Σημειώνουμε την ημερομηνία "Μάρτιος 2023" κι ένα μεγάλο "Μπράβο, παιδιά της Β΄ τάξης για το υπέροχο Λαογραφικό Μουσείο που οργανώσατε υποδειγματικά, μαζί με την δασκάλα σας, την κ. Βάνια Γκρίνια, εδώ στο σχολείο μας!" Αχ,... "απ΄ το Μουσείο δεν θέλω να βγω", όπως λέει και το τραγούδι...

Είχαμε την ευκαιρία και για πραγματική ...αντιμετάθεση ρόλων: πρώτα, τον Μάρτιο, γίναμε υποδειγματικοί οργανωτές-ριες Λαογραφικού Μουσείου στην τάξη μας και μετά -με μεγαλύτερο ενδιαφέρον και ετοιμότητα πια- γίναμε συνειδητοί και χαρούμενοι επισκέπτες-ριες στο Λαογραφικό Μουσείο Φθιώτιδας, στην Λαμία (30-5-2023), Το χαρήκαμε και ...μας χάρηκαν!

1922-2022: 100 χρόνια από την Μικρασιατική Εκστρατεία

Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική εκστρατεία που κατέληξε στην καταστροφή της Σμύρνης και την προσφυγική πλημμυρίδα του Μικρασιατικού ελληνισμού, το σχετικό αφιέρωμα που προετοιμάστηκε με τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης τον Μάιο-Ιούνιο 2022 περιέλαβε προβολή βίντεο και φωτογραφιών, αναγνώσεις καταγραφών και προσωπικών μαρτυριών, συζητήσεις και κριτικούς αναστοχασμούς. Περαιτέρω, συνδυάστηκε με μια μοναδική μαρτυρία - ντοκουμέντο που προέκυψε από την Τοπική Ιστορία: το ημερολόγιο εκστρατείας (2019-2021) στη Μεσημβρινή Ρωσία και τη Μικρά Ασία του Χρήστου Δ. Αλεξόπουλου από την Παλαιοκερασιά Φθιώτιδας, Εύζωνα στο 5/42 Σύνταγμα Ευζώνων υπό τον Ν. Πλαστήρα. Το ημερολόγιο καταγράφει την προσωπική του συμμετοχή σε πολεμικά συμβάντα και οφείλει τη διάσωση και ανάδειξή του στην εξαιρετική επιμέλεια του συντοπίτη μας Σωτήρη Γ. Αλεξόπουλου, ο οποίος και, προθυμότατα, συνέβαλε καίρια στη σχετική ευαισθητοποίηση των μαθητών-τριών μας, σε δύο άξονες: α) ενδυνάμωση της ιστορικής γνώσης αλλά και β) συνειδητοποίηση του μόχθου που συνοδεύει την έρευνα και την τεκμηρίωση.

*Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Σωτήρη Γ. Αλεξόπουλο για την πολύτιμη συνεργασία του και για την διαδικτυακή μικρή συζήτηση που είχε μαζί μας!

το αρχείο-παρουσίαση που ακολουθεί δείτε στοιχεία του αφιερώματος από/για τα μεγαλύτερα παιδιά:

2021: 50 χρόνια από τον θάνατο του Γιώργου Σεφέρη

"6 Σκηνές από την ζωή του Γιώργου Σεφέρη"

1. Τα παιδικά χρόνια στα Βουρλά

2. Η έμπνευση και οι στίχοι του ποιητή

3. Ταξίδι νόστου στη Σμύρνη και τα Βουρλά

4. Το Βραβείο Νόμπελ

5. Η δήλωση κατά της δικτατορίας

6. Αποχαιρετισμός

"Αποχαιρετιστήρια" παρουσίαση της ΣΤ΄ τάξης σε συμμαθητές, δασκάλες-ους, γονείς και φίλους...

Τα μεγαλύτερα παιδιά μας, της τελευταίας τάξης, ανέλαβαν να ζωντανέψουν με μικρούς ρόλους και σύντομες αφηγήσεις έξι σκηνές από την ζωή του μεγάλου μας ποιητή. Τα στοιχεία αντλήθηκαν από σημειώσεις, ημερολόγια και ποιητικές εκδόσεις του Γ. Σεφέρη. Η παρουσίαση έγινε στο σχολείο μας σε δύο διαδοχικές ημέρες: Πέμπτη 9-6-2022 για συμμαθητές και εκπαιδευτικούς (το "αντίδωρό" τους ήταν ωραίες ευχές, ζωγραφιές και τραγούδια από τις άλλες τάξεις) και Παρασκευή 10-6-2022 για γονείς και φίλους των παιδιών της ΣΤ΄ τάξης. Συγκινηθήκαμε όλοι και όλες πάρα πολύ!..

Είδατε το ιστολόγιό μας ; 
"Το αποτύπωμα των ξεχωριστών ανθρώπων: Γιώργος Σεφέρης"
από τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης

Σας προσκαλούμε να επισκεφθείτε το ιστολόγιο που δημιούργησαν τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης (σχολ έτους 2021-22). Ξεκίνησαν την γνωριμία τους με τον ποιητή μας Γιώργο Σεφέρη τον Σεπτέμβρη με αφορμή τα 50 χρόνια από τον θάνατό του ποιητή και επανήλθαν τις πρώτες μέρες του Δεκεμβρίου 2021 με μια επίκαιρη αναφορά για την απονομή των βραβείων Νόμπελ. Ναι, ο Γ.Σ. ήταν ένας πολύ ενδιαφέρων άνθρωπος...

Όμως, ούτε καν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι αυτή η πρώτη "γνωριμία" θα αποκτούσε ρίζες και διάρκεια και θα μας έδινε αφορμή να σκεφτούμε και να συζητήσουμε για τόσο πολλές πλευρές της ελληνικής ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού, διαπιστώνοντας ταυτόχρονα το ισχυρό αποτύπωμα" που άφησε η παρουσία και το έργο αυτού του ξεχωριστού ανθρώπου! 

Μπορείτε τώρα να ακολουθήσετε κι εσείς αυτό το "αποτύπωμα", να διαβάσετε, να ακούσετε, να μάθετε, να συγκινηθείτε... και βέβαια να συμμετέχετε με σχόλια που είναι πολύ ευπρόσδεκτα!

"Κάλλος: Για εμένα αυτό είναι ομορφιά"

Συμμετέχουμε στον παιδικό Διαγωνισμό του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης με 20 έργα!

Η ομορφιά υπάρχει παντού γύρω μας...

Στη φύση και στους ανθρώπους, στην τέχνη και στην αρχιτεκτονική, στην ποίηση και στην μουσική...

Για τον καθένα και την καθεμιά από μας, τί είναι ομορφιά;

Με πολλά άλλα παιδιά ηλικίας 4-15 ετών, εμπνευσμένα από την αρχαιολογική έκθεση «Κάλλος. Η Υπέρτατη Ομορφιά» του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, λάβαμε μέρος στον διαγωνισμό ψηφιακά και δημιουργήσαμε την εικόνα που αποτυπώνει για καθένα/καθεμιά μας την ομορφιά, μέσα από ένα παιχνίδι που θυμίζει παζλ.

Η online έκθεση θα είναι προσβάσιμη από τις 18-5-2022, όπου θα παρουσιαστούν τα έργα όχι μόνο των νικητών αλλά και όλων των συμμετεχόντων!

Τα παιδιά της ΣΤ΄   για τα παιδιά της Α΄

Η πιο ωραία "γέφυρα" μεταξύ μας: τα βιβλία!

Κάποια παιδιά της ΣΤ΄   τάξης πήραν την πρωτοβουλία να χρησιμοποιήσουν τον χώρο της Βιβλιοθήκης μας (και όχι μόνο) για να διαβάζουν επιλεγμένα βιβλία στα μικρότερα παιδιά της Α΄΄   τάξης, δύο φορές της εβδομάδα, σε ώρα διαλείμματος. Εδώ και μήνες, συνοδεύουν εθελοντικά την ανάγνωση με συζητήσεις, παιχνίδια, δραστηριότητες κι έτσι ...οι μεγάλοι "φιλαναγνώστες" δημιουργούν μικρούς "φιλαναγνώστες". Δεν είναι θαυμάσιο;

Μας δίνουν τόσο μεγάλη χαρά αυτές οι ιδέες και οι δράσεις των μαθητ΄(ρι)ών μας!

Δράση για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό: "Μίλα τώρα!"

Για την 6η Μαρτίου (2022), σχολική ημέρα ενάντια στον εκφοβισμό:

Με αφορμή την ευαισθητοποίηση των μικρών μας μαθητών σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (στις τάξεις Α & Δ), δημιουργήσαμε στο σχολείο μας ένα μικρό βίντεο ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό. Προηγουμένως, επιδιώξαμε τη διάχυση των σχετικών προβληματισμών σε όλες τις τάξεις, καθώς και τη σύνδεση αυτών των συζητήσεων με την αντίστοιχη πανελλαδική δράση "Μίλα τώρα!" από το Χαμόγελο του Παιδιού. Το αποτέλεσμα αποτυπώθηκε συμβολικά στο μικρό μας βίντεο, με συμμετοχή όλων των παιδιών του σχολείου. Δείτε το εδώ:       https://drive.google.com/file/d/1LdZaXXVsRL7Sm1DeSj3BkBFRX8nIg4B-/view?usp=drive_link<br>

Αφιέρωμα στον ζωγράφο Αλέκο Φασιανό

Ανοίγουμε τα φτερά μας, όπως τα πουλιά που ζωγράφιζε ο Αλέκος Φασιανός...

Με αφορμή τον πρόσφατο θάνατο (16-1-2022) του σπουδαίου μας ζωγράφου Αλέκου Φασιανού, μάθαμε για τη ζωή και τις δημιουργίες του και το σχολείο μας γέμισε από ...σμήνη πολύχρωμων πουλιών, που ανακαλούν ένα από τα αγαπημένα ζωγραφικά του θέματα και ζωντάνεψαν με την φαντασία των παιδιών των τάξεων Α΄, Β΄΄  και Γ΄΄  . 

Τα αντίστοιχα έργα των μεγαλύτερων παιδιών ...άνοιξαν τα φτερά τους και πέταξαν σε διπλανά σχολεία (:1ο Δ.Σ. Εχιναίων, 1ο & 2ο Δ.Σ. Στυλίδας) και δημόσιους χώρους (:στο Δημαρχείο Στυλίδας) για να δώσουν χαρά σε όλους.

*Ευχαριστούμε θερμά για την πρόθυμη φιλοξενία τους!

27 Ιανουαρίου : Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος

Τι είναι το Ολοκαύτωμα των Εβραίων; 

Πώς μπορεί κάποιος να συμμετέχει στην φρίκη, πώς μπορεί να γίνει "εγκληματίας πολέμου", πώς ο άνθρωπος γίνεται θηρίο;

Με τα μεγαλύτερα παιδιά του σχολείου μας, συνεχίσαμε για τέταρτη χρονιά (2020-21, 2021-22, 2022-23, 2023-24) το μικρό αφιέρωμα στην Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος και προσπαθήσαμε να απαντήσουμε στα πολλά και μεγάλα ερωτήματα που γεννιούνται στο μυαλό μας για την αδιανόητη βία του ναζισμού... Κάθε άνθρωπος μπορεί να γίνει ικανός για το απόλυτο Κακό, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι από ανθρώπους γεννιέται επίσης και κάθε τι φωτεινό και Καλό που δίνει αξία στη ζωή μας.  Συζητήσαμε λοιπόν και πάλι για την γνώση, για την μνήμη, για την ευθύνη, για τον σεβασμό στον Άλλο και για τις επιλογές μας.

"Στο βυθό της μουσικής συνταξιδεύουμε..." (Οδ. Ελύτης)

5-11-2021:  Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα με την Κ.Ο.Θ.

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης προσκάλεσε τα δημοτικά σχολεία της ελληνικής επικράτειας σε έναν πρωτότυπο -και πολύ ελκυστικό- μουσικό εορτασμό για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση: μας κάλεσε να κάνουμε ένα ταξίδι στην έντεχνη ελληνική μουσική δημιουργία μέσα από τον ήχο της συμφωνικής ορχήστρας. Ξέρετε πώς; Δημοτικές μελωδίες, ρυθμοί και χοροί, μέσα από τις συνθέσεις του Νίκου Σκαλκώτα και του Γιάννη Κωνσταντινίδη έγιναν θαυμαστά συμφωνικά έργα που κλείνουν μέσα τους την δύναμη να μας μεταφέρουν σε διάφορες γωνιές της Ελλάδας. Μας περίμενε λοιπόν ένα μαγευτικό "δώρο" για  δασκάλες και παιδιά, για μεγαλύτερους και μικρότερους ακροατές:  να νιώσουμε την γόνιμη σχέση ανάμεσα στην ανώνυμη και τη λόγια ελληνική μουσική...

Δηλώσαμε με μεγάλη χαρά την συμμετοχή μας σ΄  αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που μεταδόθηκε μέσω live streaming την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021 και ζήσαμε μια μοναδική μουσική εμπειρία που αποτυπώθηκε σε υπέροχες ζωγραφιές. Γιατί, ναι, η μουσική μπορεί να κυλήσει από τα αυτιά στο μυαλό και την καρδιά μας και μετά να φτάσει ως τα δάχτυλα και να δώσει ζωή σε μολύβια και χρώματα! Τα παιδιά μας με ζεστασιά και αυθορμητισμό "ζωγράφισαν την μουσική" και τα έργα τους θα μας θυμίζουν για καιρό τα θαύματα που δημιουργεί η Τέχνη εντός μας και γύρω μας...

Σας ευχαριστούμε, αγαπημένοι φίλοι της Κ.Ο.Θ.!

covid-19: Το ευχαριστώ μας στους Υγειονομικούς

Ένα μεγάλο "ευχαριστώ"!

Με το ξεκίνημα της πανδημίας και την πρώτη διακοπή λειτουργίας του σχολείου, πριν από μήνες ακόμα, σκεφτήκαμε πόσο σημαντικό είναι να γίνουμε λιγότερο εγωιστές και να ξεπεράσουμε την γκρίνια μας για τις ανατροπές στην καθημερινότητά μας -αντίθετα να αφιερώσουμε περισσότερη σκέψη και αναγνώριση σε όσους και όσα μας βοηθούν να αντιμετωπίσουμε -και να ξεπεράσουμε!- την απειλή αυτή για την υγεία και τη ζωή μας. 

Μεσολάβησε το καλοκαίρι, η νέα σχολική χρονιά, το δεύτερο απαγορευτικό... Μετά την επάνοδό μας στο σχολείο, με την αρχή της νέας χρονιάς, προβληματιστήκαμε ξανά, δασκάλες και παιδιά μαζί: Πόσοι "ήρωες" της δύσκολης καθημερινότητάς μας υπάρχουν γύρω μας; Ποιοί είναι αυτοί οι άνθρωποι που συνεχίζουν να εργάζονται κόντρα στην κούραση και τον κίνδυνο; Ποιοί είναι αυτοί που μας βοηθούν σε τόσο δύσκολες συνθήκες, κρατώντας το χαμόγελό τους; Ποιοί μας προσφέρουν όπλα και λύσεις για να νικήσουμε τον κορωνοϊό;

Αποφασίσαμε να πούμε ένα "ευχαριστώ" για τον καθένα τους από καθένα παιδί του σχολείου μας. Όλα τα παιδιά, όλων των τάξεων έγραψαν δυο λόγια ευγνωμοσύνης, ευχές για δύναμη και τα συνόδεψαν με μια ζωγραφιά αγάπης. Αυτά τα μικρά συμβολικά "δωράκια" αναγνώρισης και τιμής τοποθετήθηκαν σε σύνθεση, πλάι-πλάι, σε δυο μεγάλα πανώ που "ταξίδεψαν" χθες 19-01-2021 ως το Νοσοκομείο της Λαμίας και το Κέντρο Υγείας Στυλίδας -και μαζί τους μια μικρότερη κάρτα έφτασε και στο Φαρμακείο του Αχινού. Ελπίζουμε να έδωσαν ένα χαμόγελο στο προσωπικό τους: γιατρούς, νοσηλευτές, διασώστες, προσωπικό καθαριότητας, οδηγούς, αποθηκάριους, τραπεζοκόμους, μεταφορείς,..

Είμαστε υπερήφανοι για σας, αγαπημένα μας παιδιά, για την ευαισθησία σας και για την έμπρακτη ανταπόκρισή σας στο πιο σημαντικό από όλα τα μαθήματα:

πώς να είμαστε αλληλέγγυοι, πώς να είμαστε συν-άνθρωποι!

Μαθαίνουμε και ...κερδίζουμε!

1ος, 2ος,.. 9ος,...13ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης (εκδ. ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ)

Κάθε χρόνο τάξεις του σχολείου μας συμμετέχουν σε διαγωνισμούς Φιλαναγνωσίας. Στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδ. ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ συμμετέχουμε ανελλιπώς για 13 συνεχή χρόνια! Την χρονιά 2019-2020 η Β΄τάξη συμμετείχε στον 9ο Μαραθώνιο που είχε θέμα "Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι". Τα παιδιά διάβασαν και συζήτησαν για τρία βιβλία ("Ο Τρεχαλητής και η Τίποτα", "Η δυστυχία του να είναι κανείς μαθητής" και "Ομιλείτε πλουτωνικά;"), μετά συμπλήρωσαν τα αντίστοιχα ερωτηματολόγια και στην κλήρωση που έγινε ...τα κατάφεραν! Το βραβείο -βιβλία και εκπαιδευτικό παιχνίδι- παρέλαβε ο μαθητής μας Εσμεράλντο Τόταϊ. Χαρήκαμε πάρα-μα πάρα πολύ!

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα "Νόμος-Νομίζω-Νόμισμα"

Η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας (για δύο φορές: 2019-20 & 2023-24) είχε την ευκαιρία, μέσω του εγκεκριμένου από το ΥΠΑΙΘ Εκπ/κού Προγράμματος "Νόμος-Νομίζω-Νόμισμα" (Alphabank), να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι στον χρόνο και να ανακαλύψει την εξέλιξη της ιστορίας του νομίσματος ως μέσου συναλλαγών. Τα παιδιά παρακολούθησαν τις διαδοχικές μεταβάσεις από την ανταλλακτική οικονομία στην εγχρήματη και παράλληλα, μέσα από πολλές ενδιαφέρουσες δραστηριότητες και κατασκευές, ανακάλυψαν την οικονομική, ιστορική, γεωπολιτική, θεσμική και εικαστική αξία των νομισμάτων  για τον ανθρώπινο πολιτισμό!

2020-εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω covid-19: Μπράβο, παιδιά!

Μάρτιος-Μάιος 2020: Ψηφιακά τμήματα για εξ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση ήταν διαθέσιμα για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας -εφόσον είχαν εγγραφεί στο Π.Σ.Δ.- για τις τάξεις ΣΤ΄, Ε΄, Δ΄, Γ΄(στην πλατφόρμα e-me), τις Β', Α΄ (στο e-class), όπως και Αγγλικών, Γαλλικών, Τ.Π.Ε. και Φυσικής Αγωγής (επίσης στο e-class) για όλες αντιστοίχως τις τάξεις. Μαθήματα Κοινωνικής-Πολιτικής Αγωγής Ε΄/ΣΤ΄ στην e-me. Λειτούργησαν επίσης τάξεις σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Γ΄ & Δ΄, Κ/Π Αγωγή Ε΄& ΣΤ΄, Ευέλικτη Ζώνη Α΄& Β΄) μέσω της πλατφόρμας webex. Μέσω ηλεκτρονικού ή απλού ταχυδρομείου έφταναν επίσης σε όλα τα παιδιά, ανά τάξη, εργασίες με εβδομαδιαία συχνότητα.

Εκπαιδευτικοί, μαθητές-ριες και γονείς του σχολείου μας ανταποκρίθηκαν γενικά σε μεγάλο βαθμό στην πρόκληση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που υπαγορεύτηκε από τις ειδικές συνθήκες της πανδημίας. 

Αυτό που θεωρούμε μεγαλύτερο κέρδος από αυτή την αναγκαιότητα -που βεβαίως λειτουργεί ως υποκατάστατο της δια ζώσης διδασκαλίας- είναι η κινητοποίηση μιας ισχυρής εσωτερικής επιλογής και ευθύνης ως προς την μάθηση. Μόνο με αυτή την προϋπόθεση μπορεί να λειτουργήσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλους τους εμπλεκόμενους, γιατί απαιτεί από όλους επιπλέον προσπάθεια, αλληλοϋποστήριξη και πόρους. 

Ακριβώς γι αυτό, αποφασίσαμε οι Ενδοσχολικές Βραβεύσεις δράσεων και συμπεριφορών (25-6-2020) να συμπεριλαμβάνουν και βραβεία συμμετοχής στην εξΑΕ, τόσο για μεμονωμένα παιδιά όσο και για ολόκληρες τάξεις, που η προσπάθειά τους χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερη συνέπεια και μεγάλο ενδιαφέρον ανταπόκρισης! Οι δυσκολίες αξίζει να μετατρέπονται σε εμπειρίες και ευκαιρίες...

9 Φεβρουαρίου: "Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας"

"Γλωσσικές έρευνες" 

και ...εικαστικές αποτυπώσεις στο σχολείο μας!

Η «Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας» καθιερώθηκε το 2017, αλλά εμείς στο σχολείο μας κάναμε ένα μεγάλο αφιέρωμα τον Φεβρουάριο του 2020, ανακαλύπτοντας πολλές ελληνικές λέξεις που έχουν πλουτίσει άλλες γλώσσες -και συγκεκριμένα τα Αγγλικά. 

Με την φροντίδα της κ. Μαρίας Μπούρα, δασκάλας των Αγγλικών, οι μαθητές μας είχαν τη χαρά να διαπιστώσουν και να εικονογραφήσουν την ταυτόσημη παρουσία πολλών ελληνικών λέξεων στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα -κι ένιωσαν, και νιώσαμε όλοι, πολύ υπερήφανοι!

Αυτό το ξέρατε;

"Την ελληνική γλώσσα αξίζει κανείς και να τη μάθει και να την αγαπήσει. Και για τις αρετές της, αλλά κυρίως διότι έχει εκφράσει έναν μεγάλο πολιτισμό" (από την σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας το 1919)

Τα ελληνικά είναι η επίσημη γλώσσα της Ελλάδας και της Κύπρου, καθώς και μία από τις 23 επίσημες γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης είναι επίσημα αναγνωρισμένη μειονοτική γλώσσα στην Αλβανία, την Αρμενία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, τη Ρουμανία, την Ουκρανία και την Τουρκία.

*Η ημερομηνία δεν επιλέχθηκε τυχαία, καθώς είναι η ημέρα που πέθανε ο εθνικός μας ποιητής Διονύσιος Σολωμός (:9 Φεβρουαρίου 1857).

Ζωοφιλία: Λόγια και πράξεις

Ιανουάριος 2020: Στο σχολείο μας, με πρωταγωνιστές τα παιδιά, πήραμε την πρωτοβουλία να επιχειρήσουμε την στείρωση και τον εμβολιασμό μιας αδέσποτης σκυλίτσας, ξεκινώντας με εθελοντική συνεισφορά χρημάτων ώστε να συγκεντρωθεί το απαραίτητο ποσό. Στη συνέχεια είχαμε υποστήριξη από μια μικρή ομάδα πολύτιμων «βοηθών», τους οποίους ευχαριστούμε με όλη μας την καρδιά: για τον εντοπισμό, την μεταφορά της από και προς το ιατρείο, την πραγματοποίηση της αναγκαίας επέμβασης από τον κτηνίατρο, την φιλοξενία της σε προστατευμένο χώρο με τα φάρμακά της για λίγες μέρες ως την ανάρρωσή της, τον εμβολιασμό της στη συνέχεια. Αυτό που δεν καταφέραμε ως τώρα -και βεβαίως θα το θέλαμε πολύ!- είναι η σκυλίτσα αυτή, η Μίλκα, να βρει πια μια δική της οικογένεια για να δώσει και να πάρει αγάπη, οπότε θα ξαναγυρίσει στο μέρος όπου επιβίωνε... 

Η ζωοφιλία -η δέσμευση, η φροντίδα, ο εμβολιασμός, η στείρωση- δεν είναι υπόθεση μόνο του Δήμου, των φιλοζωϊκών σωματείων, των «φιλεύσπλαχνων άλλων». Επομένως, όταν και όπως μπορούμε, ας αποδεικνύουμε έμπρακτα τον σεβασμό, την αγάπη μας για κάθε ζωντανό πλάσμα. 

"Αστέρι της Ευχής": Συμμετέχουμε κάθε χρόνο στη δράση - Δείτε το αστέρι και το βίντεό μας!

Το σχολείο μας συμμετείχε και φέτος (Δεκέμβριος 2023) στο πρόγραμμα "Αστέρι της Ευχής", που κινητοποίησε τα παιδιά κι εμάς τους εκπαιδευτικούς με τον πιο ουσιαστικό τρόπο! Μπορείτε στην διπλανή εικόνα να δείτε πώς αποτυπώσαμε, όλες οι τάξεις μαζί, με συντονίστρια την κ. Ειρ. Τσακνάκη δασκάλα της Α΄ τάξης, την συμπαράστασή μας στην προσπάθειά αυτή ...που την φωτίζουν πολύχρωμα αστέρια ευχών!

Από τον Δεκέμβριο του 1919 συμμετέχουμε -και από τότε νιώσαμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε θερμά τους ανθρώπους που υλοποιούν με τόση αφοσίωση αυτή την εξαιρετική πρωτοβουλία. Ως συμπληρωματική δράση και συμμετοχή, τα παιδιά του σχολείου μας είχαν τότε την ιδέα να δημιουργήσουμε ένα μικρό βίντεο στο οποίο να αποτυπώνονται τα όμορφα συναισθήματα που νιώσαμε. Σκεφτήκαμε επιπλέον πως με την ποίηση πάντα οι άνθρωποι μιλούν καλύτερα. Συνδυάσαμε την ποίηση με την καλοσύνη -την ελπίδα, την αγάπη, την αισιοδοξία, την δύναμη που κρύβει η καρδιά και η θέληση των ανθρώπων.  Στείλαμε λοιπόν (15/1/2020) το μικρό βίντεο με πολλή αγάπη και ακόμα περισσότερες ευχές για όλα τα παιδιά -και για όλους τους μεγάλους που υποστηρίζουν με κάθε τρόπο το δικαίωμά τους να ζουν και να προοδεύουν!   Μας απάντησαν:

"Καλημέρα και Καλή Χρονιά! Λάβαμε το βίντεο σας και θα το αναρτήσουμε μετά τις 10/2 που θα ολοκληρωθούν οι συμμετοχές. Σας ευχαριστούμε πολύ για τη συμμετοχή σας. Είναι πραγματικό ελπιδοφόρο να υπάρχουν εκπαιδευτικοί που ασχολούνται τόσο με τα παιδιά. Είστε πραγματικά οι δάσκαλοι που θα ήθελαν όλοι οι γονείς να έχουν τα παιδιά σας. Αναγνωρίζουμε πάρα πολύ την προσπάθεια και την αφοσίωση που χρειάζεται για τη δουλειά σας και σας στέλνουμε τις καλύτερες ευχές για να συνεχίσετε έτσι."            Χάρης Πατούνης, Operations Manager, Make-A-Wish/Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος   

     *Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το βίντεο της συμμετοχής μας το 2019-2020:

https://www.facebook.com/MakeAWishGreece/photos/a.2843194315723580/2843294945713517/?type=3&theater 

Σύνδεση με την τοπική κοινωνία

Αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές επιδιώξεις του σύγχρονου σχολείου το πολλαπλό άνοιγμά του στην τοπική κοινωνία, στο εφαπτόμενο κοινωνικό περιβάλλον από το οποίο αντλεί τον μαθητικό του πληθυσμό. Κατά την σχολική χρονιά 2018-19, διατηρώντας σταθερή τη δέσμευση να προσπαθούμε το καλύτερο για τους μαθητές μας, με επιθυμία όλων των εκπαιδευτικών  να προστεθεί μια ακόμα ευκαιρία ώσμωσης με την τοπική κοινωνία, αποφασίσαμε να μεταφέρουμε την τελική εκδήλωση-παρουσίαση για δύο από τα προγραμματισμένα θεματικά μας αφιερώματα εκτός του σχολείου μας -και συγκεκριμένα, συμβολικά, στους χώρους των «παλιών σχολείων» στις κοινότητες του Καραβόμυλου και της Παλαιοκερασιάς. 

Τρίτη 9 Απριλίου 2019:  στην Παλαιοκερασιά

"Τέχνη, τεχνική και τεχνολογία στα αντικείμενα 

που δημιουργεί ο άνθρωπος"

(παιχνίδια, εργόχειρα, εργαλεία/σκεύη, βιβλία, μηχανές/συσκευές, Η.Υ.)

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019:  στον Καραβόμυλο

"Μάνος Χατζιδάκις - Ο Λαχειοπώλης του Ουρανού"

(μουσικό αφιέρωμα για τα 25 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου μας συνθέτη)

Επιβραβεύσεις! (1-2-3-4-5-6)

Το σχολείο μας, επιδιώκοντας σταθερά και πολύτροπα την ψυχοσυναισθηματική-κοινωνική καλλιέργεια των παιδιών και την ωρίμανση της σκέψης τους, αποφάσισε την θεσμοθέτηση Ενδοσχολικών Βραβείων με στόχο να επαινούνται και να ενθαρρύνονται θετικές συμπεριφορές και δράσεις, να αναπτύσσονται κίνητρα για προσπάθεια, για πρόοδο και άμιλλα και να αναγνωρίζονται ταλέντα και δεξιότητες. Οι Ενδοσχολικές Βραβεύσεις, ατομικά ή/και ομαδικά, έγιναν για πρώτη φορά την Τρίτη 12-6-2018, οπότε μέσα σε κλίμα αναγνώρισης και ικανοποίησης επιδόθηκαν περίπου 15 βραβεία σε μαθητές και μαθήτριές μας που έδρασαν με παραδειγματικό τρόπο στη διάρκεια της χρονιάς 2017-18. Σημειώνουμε ότι παράλληλα υπάρχουν αναρτημένοι σε κεντρικό σημείο του σχολείου δύο πίνακες για τα "Παιδιά-Αστεράκια" και για τις "Τάξεις-Αστεράκια", όπου αναγράφονται τα "αστέρια" που κερδίζουν στη διάρκεια της χρονιάς μεμονωμένα παιδιά ή και ολόκληρες τάξεις ως αποτέλεσμα συγκεκριμένων προσπαθειών ή ενεργειών τους, πάντα με θετικό αντίκτυπο.

Συγχαίρουμε τα παιδιά μας και τους υποσχόμαστε συνέχιση και επέκταση αυτών των πρωτοβουλιών, γιατί το αξίζουν!

*Ενδοσχολικά Βραβεία δόθηκαν και για τις επόμενες σχολ. χρονιές (Παρασκευή 7-6-2019, Πέμπτη 25-6-2020, Παρασκευή 18-6-2021, Τετάρτη 8-6-2022 και  Δευτέρα 12-6-2023 ).

Ο συγγραφέας Διονύσης Λεϊμονής στο σχολείο μας...

Με μεγάλο ενθουσιασμό μικροί και μεγάλοι, μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Εχιναίων, καθώς και τα παιδιά της «Βιβλιοφιλίας», υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας την Παρασκευή 25 Μαΐου 2018 τον συγγραφέα Διονύση Λεϊμονή.

Βασικό αντικείμενο της συζήτησης ήταν τα βιβλία του συγγραφέα -και συγκεκριμένα «Το 17ο κιβώτιο», καθώς και η συνέχεια του, το πρόσφατα βραβευμένο «Τέταρτο αλογάκι».

Ο κ. Λεϊμονής μίλησε γενικότερα για τη συγγραφή, τη φιλαναγνωσία, τα δικά του αγαπημένα βιβλία, τα Παρθενώνεια γλυπτά, τους αρχαιολόγους και την ενάλια αρχαιολογία, απάντησε στις ερωτήσεις όλων με προθυμία και μας έδειξε σχετικά βίντεο -ενώ αντίστοιχα τα παιδιά του έδειξαν κατασκευές, τις οποίες εμπνεύστηκαν από τους ήρωες και τις θαλασσινές τους περιπέτειες στο «17ο κιβώτιο», χαρίζοντάς του και μερικά αναμνηστικά...

Αφιέρωμα: "2018 - έτος Μαθηματικών"

Άλλο ένα Αφιέρωμα στο σχολείο μας!

τον Μάρτιο του 2018, όπως και όλο το φθινόπωρο της επόμενης σχολικής χρονιάς, καθώς το 2018 ήταν "Έτος Μαθηματικών", ασχοληθήκαμε με τον υπέροχο κόσμο αυτής της επιστήμης: τους αριθμούς, τις πράξεις, τα προβλήματα, τους μεγάλους Μαθηματικούς και τις ιδέες τους! Γιατί...

στο 2ο Δ.Σ. Εχιναίων αγαπάμε τα Μαθηματικά!

Αφιέρωμα: Εθελοντισμός!

Αφιέρωμα στις Εθελοντικές Οργανώσεις

Στο σχολείο μας το πρώτο δίμηνο του 2018 το αφιερώσαμε στον Εθελοντισμό. Κάθε τάξη ασχολήθηκε με μια εθελοντική οργάνωση:

η Α΄με τους "Γιατρούς χωρίς Σύνορα", η Β΄με την Αιμοδοσία, η Γ΄με το "Χαμόγελο του Παιδιού", η Δ΄με τον "Αρκτούρο" και την "WWF", η Ε΄με την "Action Aid" και η ΣΤ΄με την "Διεθνή Αμνηστία".

Συζητήσαμε για τον εθελοντισμό και για τους σκοπούς κάθε οργάνωσης ξεχωριστά, συγκεντρώσαμε πληροφορίες για τη δράση τους, ετοιμάσαμε εργασίες, ενισχύσαμε συμβολικά το έργο τους, ανταλλάξαμε όσα μάθαμε σε μια κοινή παρουσίαση...

Είμαστε περισσότερο ευαισθητοποιημένοι για τον εθελοντισμό και την αξία του μέσα σε μια πολιτισμένη κοινωνία!

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

Σεπτέμβριος 2018

Η Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης αποφάσισε τον εορτασμό της ημέρας αυτής κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου, με σκοπό την προώθηση της πολυγλωσσίας στην Ευρώπη. Στο σχολείο μας, με την επιμέλεια της κ. Μ. Μπούρα, δασκάλας Αγγλικών, έγινε ένα μεγάλο αφιέρωμα σε όλες τις τάξεις με πολλές διαφορετικές δραστηριότητες (παιχνίδια με σύνθετες λέξεις, αντιστοίχιση παροιμιών, απόδοση χαιρετισμών κ.ά.) που μας έμαθε πολλά!


Αφιέρωμα: Μουσικοχορευτική αναδρομή στον 20ο αιώνα

Η γιορτή για την λήξη της σχολικής χρονιάς 2016-17 έγινε το απόγευμα της Δευτέρας 12 Ιουνίου 2017 με τη φροντίδα των εκπ/κών Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας και συμμετοχή όλων των παιδιών, σε μια μεγάλη χρονική μουσικοχορευτική αναδρομή στον 20ο αιώνα. Ήταν μια γιορτή που έκρυβε πολλές εκπλήξεις και ξύπνησε όμορφες αναμνήσεις στους μεγαλύτερους, γονείς και φίλους!..

21Μαρτίου: Ημέρα της Άνοιξης και της Ποίησης

Ημέρα Ποίησης στο σχολείο μας (1-2-3-4-5-6-7)

Το 2017 εγκαινιάσαμε στο σχολείο μας ένα Αφιέρωμα στην Ποίηση.
Επιλέξαμε την ημέρα της εαρινής ισημερίας (21 Μαρτίου) για να ακούσουμε ένα ποίημα από συμμαθητές και συμμαθήτριές μας όλων των τάξεων και να μάθουμε για τον δημιουργό του. Το αφιέρωμά μας πραγματοποιήθηκε με τον ίδιο τρόπο και τις επόμενες χρονιές...
Αποφασίσαμε να κάνουμε ένα δώρο στον εαυτό μας, γιορτάζοντας ό,τι ωραιότερο δημιουργεί η φύση (:την άνοιξη) μαζί με ό,τι ωραιότερο δημιουργεί το ανθρώπινο πνεύμα: την Ποίηση!

Συμμετοχή στο "Let's Do It Greece" (1-2-3)

Στα πλαίσια των δράσεων της Let's Do It Greece, (για τρίτη φορά) την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί προσπαθήσαμε να ενώσουμε τις προσπάθειές μας για να κάνουμε τον τόπο όπου ζούμε λίγο πιο καθαρό, λίγο πιο όμορφο, λίγο πιο "δικό μας". Συναντηθήκαμε -με ρούχα εργασίας και χαμόγελο- στο σχολείο μας για να συντηρήσουμε, ανεώνοντας τα χρώματά τους, τα επιδαπέδια παιχνίδια της αυλής και να κάνουμε φυτεύσεις θάμνων και λουλουδιών στα περιμετρικά του σχολείου παρτέρια. Ήταν το πιο ωραίο "μάθημα" εθελοντισμού, αγάπης για το περιβάλλον και συνεργασίας… Ένα μεγάλο-μεγάλο ευχαριστώ σε μικρούς και μεγάλους (κυρίως, τις υπέροχες μαμάδες), που μας βοήθησαν να το πραγματοποιήσουμε!

2017: Mε απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου μας οργανώθηκε η συμμετοχή μας στην Πανελλήνια εθελοντική δράση "LET'S DO IT GREECE", που έχει ως στόχο την την κινητοποίηση πολιτών και φορέων σε θέματα περιβάλλοντος. Πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

  • Ανακύκλωση χαρτιού (περ. 350 κιλά) στο εργοστάσιο της PACO
  • Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης των παιδιών για την αποφυγή ή την ελαχιστοποίηση χρήσης της πλαστικής σακούλας για ψώνια.
  • Το διήμερο Πέμπτη 30 και Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017 έγινε καθαρισμός και περιποίηση των φυτεύσεων
  • Ειδικά την Παρασκευή 31/3 αφιερώθηκε χρόνος στην κατασκευή επιδαπέδιων παιχνιδιών με χρώματα στην αυλή του σχολείου

Η συμμετοχή στη δράση είχε τριπλό, μεγάλο όφελος για μικρούς και μεγάλους: φροντίδα στο περιβάλλον που ζούμε και δημιουργούμε, ανάπτυξη πνεύματος εθελοντισμού και συλλογικότητας και το πιο σημαντικό: όλα αυτά ήταν ένα σπουδαίο βιωματικό μάθημα για τα παιδιά. (Το σχολείο μας συμμετείχε στην δράση και την επόμενη σχολική χρονιά, τον Απρίλιο του 2018, με περισσότερες κατασκευές επιδαπέδιων παιχνιδιών και καθαρισμό των φυτεύσεων στις περιμετρικές αυλές.)

Ο συγγραφέας Κώστας Μάγος στο σχολείο μας...

Την Παρασκευή 5 Μαΐου 2017, με αφορμή το βιβλίο "Ρόζα η ωραία θυμωμένη", εκδ. Μεταίχμιο, είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας τον συγγραφέα κ. Κώστα Μάγο και να συζητήσουμε μαζί του: για όσα μας κάνουν διαφορετικούς, για τα στερεότυπα που μας καταπιέζουν και για την προσπάθεια να τα υπερβούμε διεκδικώντας όσα μας αξίζουν.

Οι ωραίες συζητήσεις μας με τον κ. Μάγο έγιναν σε μικρές παρέες, ανά τάξη, εγκαινιάζοντας με τον πιο ταιριαστό τρόπο και την αίθουσα της Βιβλιοθήκης μας, η οποία πρόσφατα διαμορφώθηκε με μεγάλο ενθουσιασμό κι αγάπη απ΄όλους μας. 

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Κ. Μάγο για το ωραίο βιβλίο του και την πρόθυμη και φιλικότατη ανταπόκρισή του στην πρόσκλησή μας να τον γνωρίσουμε.

*Συνεργαστήκαμε κι αυτή τη φορά με το 1ο Δ. Σ. Στυλίδας στοχευμένα και δημιουργικά.

Αφιέρωμα στην υγιεινή διατροφή

"Τι θα φάμε;"

Φροντίζουμε πάντα να θυμόμαστε πόσο σημαντική είναι η υγιεινή διατροφή για μικρούς και μεγάλους. Ιδιαίτερα για τα παιδιά, είναι απολύτως απαραίτητο ένα θρεπτικό πρωινό. Επιμένουμε σε τρόφιμα φρέσκα ή όσο γίνεται λιγότερο επεξεργασμένα, πολλά εποχιακά φρούτα και λαχανικά, ψωμί και γαλακτοκομικά προϊόντα. Και βέβαια αποφεύγουμε τα γλυκά και το πολύ αλάτι...

Επανερχόμαστε με κάθε αφορμή...

Επειδή είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείς από τη βιασύνη, την ευκολία ή την ...τεμπελιά, τις παραπλανητικές διαφημίσεις, τις ωραίες συσκευασίες κ.τ.λ., χρειάζεται να επανερχόμαστε συχνά στην ανάγκη να τρεφόμαστε σωστά. Ξεκινώντας από την σχολική χρονιά 2016-2017, επανερχόμαστε τακτικά με ανάλογα αφιερώματα και τις επόμενες χρονιές, 2017-2018, 2018-2019, 2019-2020, 2020-2021, 2021-2022.